memang lemah diri aku nak tampong sume ni !

memang betul aku cakap ..
aku tade semangat nak tahan dengan dugaan yang melande !
berat sanad !
telalu sukar untuk aku dapatkan kesenagan ..
memang sukar !!!!!!!!!!!!!!!!!
tade mudah kat dunie ni !
usahe banyak2 !
tapi ...
akak aku ni ade ke kekuatan die nak sembuh ?
tiap2 malam saket !
ape yang aku tau !
die memang tade harapan na sembuh !
jangke hayat die ta panjang !
sekejap je ...
tapi aku taknak die pegi dulu !
aklu pelukan die !
aku syangss kan kaka aku !
makin lame die kat wad tu !
makin lame la aku lemah !
aku memang da tade daye na tahan !
kekuatan aku hilang terus menerus !
masuk je wad tu ...cam sayup sangat ati aku ...
jumpe akak aku yang tengah sakit !
YA ALLAH !
terluka hati aku ni !
nak menanges !
sedih bile aku pandangkan saat die menanges depan mama aku kerana kesakitan ...
die seolah2 dalam azab peninggalan !
aku tahan aer mate yang nak menjejaki pipi aku !
aku keluar dengan senyuman sebab ta mampu nak melihatnya !
aku menipu dengan kate "NAK KE KEDAI !"
padahal ...
aku biarkan aer mate menjejaki pipi aku ..
tak puas aku biarkan ...
namun ..
aku tahan semula ..
dan ..
jumpa dengan akak aku untuk berikan die keyakinan ...
aku temani die selama 3 hari berturut2 ...
aku tahan dengan aer mate yang nak menjejaki pipi aku ...
hanye allah yang tahu cam ne hati aku saat tu ...
dan ..
akhirnya ..
aku pulang kerumah untuk berehat !
20.4.2011.
koko !
aku kene hadir untuk sesi model !
datang dengan hati yang berat !
tapi ..
aku jugak datang dengan hati yang penuh dengan harapan !
insyaallah !


Ilefchiu MohdAzlan

0 comments: